Bagsværd kirke 27. november 2016

Gladsaxebladet: Julen kom med jazzet julemusik (29. november 2016)

Der var ikke mange ledige kvadratmeter i kirken, hvor koncerten mageligt kunne have samlet langt flere end de 250, nåede at få fat i en billet. Foto: Kaj Bonne.

Billetterne var revet væk til koncert i Bagsværd Kirke

Ikke alle kom ind i det forjættede land, da der i søndags var koncert i Bagsværd Kirke. 1.søndag i advent blev markeret med stor intensitet i Bagsværd Kirke.

Et fyldt kirkerum med over 250 gæster var samlet om en julekoncert af den mere spektakulære slags. Mange måtte opgive at få billet, for de var hurtigt revet væk.

Gladsaxe Folkekor og Gladsaxe Jazzklub havde endnu engang fundet sammen i et fornemt samarbejde om et musikalsk initiativ – en julekoncert med bigband og korsang. Og Bagsværd Kirke havde beredvilligt stillet det unikke kirkerum til rådighed. Arkitekt Jørn Utzons smukke kirkerum bestod søndag eftermiddag den akustiske test med korets fyrre sangere og bigbandets atten musikere.

Julekoncertens dirigenter, Christian Dahlberg og Ole Kock Hansen, havde i mange uger op til koncerten arbejdet hårdt med de skrevne arrangementer – 24 indslag var blevet forberedt.

Koncertens store oplevelse var så ubetinget sangeren, Bobo Moreno. Endnu engang blev det dokumenteret, at denne alsidige sanger hører til landets bedste.

Med stående applaus ved afslutningen af koncerten sendte publikum samtidig et tydeligt signal til arrangørerne om, at 1. søndag i advent godt måtte blive en tilbagevendende begivenhed – og gerne med jazzificeret julemusik.

Gladsaxebladet: Jazzet julekoncert i Bagsværd kirke (foromtale 15. november)

A Very Big Band spiller swingmusik og funk, så det rykker.

Gladsaxe Folkekor og big band optræder sammen med Bobo Moreno

Gladsaxe Jazzklub er gået sammen med Bagsværd Kirke om en julekoncert 1. søndag i advent klokken 15.00.

Kor, bigband og én af landets dygtigste vokalister giver koncert med jazzificerede sange og salmer. En swingende markering af julens komme.

Gladsaxe Folkekor oprettedes som teaterkor på det nu lukkede Gladsaxe Teater. Koret, der har 60 medlemmer, lever videre og stortrives i eget regi med koncerter og workshops. Koret ledes af dirigent, Christian Dahlberg.

Oprindeligt et musicalkor, men nu er der også jazz, pop og klassisk på repertoiret, der udvikles i et fint samspil mellem kor, dirigent og pianist.

A VERY BIG BAND er et 18 mand stort orkester spækket med professionelle og talentfulde musikere. Orkestret ledes af Ole Kock Hansen, pianist og mangeårig dirigent for DR Big Band.

Orkestrets repertoire spænder bredt lige fra dansevenlig swingjazz til spændstig funk med bidrag fra blandt andre Count Basie, Ellington, Thad Jones, Ole Kock Hansen, Niels Jørgen Steen med flere.