Korfestival i Høje Gladsaxe

Af: 11. maj 2010, 10:20

I weekenden havde Gladsaxe besøg af fire kor fra kommunens venskabsbyer – Kammerchor Klagenfurt fra Wörthersee i Østrig, The Sutton Chorale fra England, Charlottenburg-Wilmersdorf Johanischerchor fra Berlin og Kantorei der Christuskirche fra Minden i Tyskland.

De cirka 200 sangere, som var samlet i Gladsaxe brugte fredag og lørdag på at øve til den helt store internationale korkoncert i Høje Gladsaxe søndag eftermiddag. Her fremførte gæstekorene sammen med Gladsaxe Folkekor samt Gladsaxe Musik- og Billedskoles børnekor og slagtøjsgruppe det berømte korværk “Carmina Burana” af Carl Orff.

Sjældent har så mange optrædende været samlet på scenen i festsalen på Høje Gladsaxe Skole. Den yngste korsanger var ti år gammel og den ældste over 80.