Gladsaxe Folkekor tog til Island

Gladsaxe Folkekor tog til Island 28-05-2013.jpg

Jazzkoncert i samarbejde med Gladsaxe Jazzklub

Swingende Jazz i biffen

15. maj 2012

Gladsaxe Bladet
Kultur

 

 

 

 

 

Folkekor og Jazzkapel gik fint i spand

Der er hold i påstanden om, at 1+1 godt kan blive til 3. Det blev klart bevist søndag eftermiddag i Bibliografen, hvor Gladsaxe Folkekor og Leonardo Pedersens Jazzkapel sang og spillede for en stopfyldt sal. Kor og bigband optrådte hver for sig og sammen - og god synergi kom der ud af det.

Initiativet blev taget af Gladsaxe Jazzklub og Gladsaxe Folkekor – et fællesprojekt for to musiske foreninger.
Og Gladsaxe Kommune var ikke sene om at bakke økonomisk op om projektet.

Korets og bigbandets mange udøvere havde forud for søndagsmatinéen knoklet med repertoiret – under kyndig styring af dirigent Christian Dahlberg og bigbandets leder Hans Leonardo Pedersen. Med f.eks. numre som ”Basin Street Blues” og ”Wonderful World” viste kor og band, at de med stor succes ville kunne optræde sammen på andre scener – og i andre sammenhænge.

Og Gladsaxe Kommune fik med denne koncert inspiration til en anderledes model for kulturens udbredelse.
Når den nye kulturpolitik i de kommende måneder skal tage form, bør der tænkes i partnerskabsaftaler – kommune og aktører imellem.
Redigeret af N.R.

Jazzkoncert i samarbejde med Gladsaxe Jazzklub

Jazzkoncert i Bibliografen - 1

Gladsaxe Folkekor optræder 13. maj sammen med et koryfæ i dansk jazz, Leonardos Jazzkapel. Foto: Kenn Thomsen

 

Gladsaxe Folkekor er vel mest kendt for sin medvirken i en række musicals på Gladsaxe Teater fra 1987 til 2005, men koret kan altså også synge jazz, og Leonardos Jazzkapel har spillet jazzrytmer siden 1962. Kor og bigband underholder hver for sig og sammen med ’To be or not to be’, ’Scandinavien Shuffle’, ’Take it easy, Basin Street Blues’, ’Take the A train’, ’De 24 røvere’, ’Rythm of Life’, ’Wonderful World’, ’Tuxedo Junction’, ’Satin Doll’, ’Sir Duke’ og mange, mange flere - for eksempel også ’Den sømand han må lide’.